“Sabahat karibku” (1)

>> 06 Mei 2009

Sudah sekian lama rasanya handphoneku menyepi tanpa deringan bunyi lagu arab yang aku mode kan untuk isyarat yang menunjukkan mesej baru diterima. 06/05/2009 tepat jam 8:36 pagi hp sony ericssonku yang aku khususkan untuk mengakses internet tanpa dikenakan bayaran itu berbunyi. Hp yang menggunakan no lama kesayanganku berbunyi secara tiba2. Siapa pula yang mimpi di pagi hari menghantar mesej kepadaku dengan menghantar kepada no lamaku. Buang tebiat ke mamat ni. Kata hati kecilku.

“busy ke?” terperanjat aku bila melihat nombornya tertera. Erm ada apa pulak dia mesej aku ni. Tak penah2 mesej sebelum ni tiba2 muncul. Mesti ada sesuatu yang tak kena. “ pe yg us akan lakukan seandainya us tahu ada org khianat n xjujur blkg ust?” soalan pertama yang diajukan setelah aku menjawab tak busy pada mesej “sesatnya”. “ust” kata ganti nama pertama yang sering digunakan oleh kebanyakan mereka yang mendalami ilmu agama ketika bermuamalat dengan insan yang berlainan jantina. Pelik jugak soalan ni. “ana ada khianat us ke?” soalku ringkas. Mana tahu mungkin dia rasa dikhianati yang menyebabkan agak lama dia menyepi dari mesej denganku.

“eh..ana x ckp ust la...org len..ni yg ana tnya..cz ana xthu cmne nk hdpi bnda2 cmni...”. Jawabnya setelah soalannya tidak terjawab. Dalam hatiku masih meyakini yang dia mempunyai masalah. Memang aku antara salah seorang diantara yang menjadi tempat dia meminta nasihat apabila ditimpa apa2 ujian daripadaNYA. Soalan2 demi soalan aku cuba cungkil dari hatinya yang beria2 ingin merahsiakan masalahnya. Mungkin ini masalah yang betul2 seris baginya. Hampir tengahari dia bersetuju untuk berkongsi denganku.
“ana dah putus dengan dia”. Terjawab juga persoalan yang menjadi tanda tanya di mindaku.
2 B continue…

0 comments:

Catat Ulasan

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP